Digitalni marketing je još jedan od pojmova kojima se svi razmećemo u svrhe uzdizanja vlastitog intelekta. Dovoljno konkretan da svi znamo što se misli, a istovremeno širok da svatko može ponešto o njemu reći.

Digitalni marketing u današnje doba podrazumijeva marketing preko interneta. Iako se i TV signal većinom emitira digitalno, ne znam da itko u “digitalni marketing” uključuje TV reklame.

Što je onda digitalni marketing? Digitalni marketing je kao i svaki drugi marketing – način da se povežete i utječete na potencijalne klijente. Prava razlika je što se povezujete i utječete online.

Što za nas u Labirint Marketingu znači digitalni marketing?

U osnovi, digitalni marketing označava sve online marketing napore i vrijednosti. E-mail marketing, marketing kroz društvene mreže, Google AdWords pa čak i pisanje bloga su dobri primjeri digitalnog marketinga – oni pomažu ljudima upoznati se s Vašim poduzećem i utječu na njihove odluke o kupovini.
Mi pod time podrazumijevamo kvalitetno izrađen pristup online tržištu sukladan Vašim ciljevima i budžetu.
Nabrojat ćemo nekoliko klasičnih strategija za digitalni marketing koje poduzeća koriste kako bi dosegli svoju publiku na internetu:

Imovina digitalnog marketinga

Svašta može biti vrijedno u svijetu digitalnog marketinga. Glavno je da je marketing oruđe koje koristite online. Ipak, mnogi ljudi nisu ni svjesni potencijala za digitalni marketing koji posjeduju. Nabrojat ćemo nekoliko primjera:

  • Vaša web stranica
  • Brendirana imovina (logotip, ikone, akronimi, slogani…)
  • Video sadržaj (video reklame, demo proizvoda i sl.)
  • Slike (infografike, fotografije proizvoda, poduzeća i sl.)
  • Pisani sadržaj (objave na blogu, e-knjige, opisi proizvoda, recenzije i sl.)
  • Online proizvodi ili alati (SaaS, kalkulatori, interaktivni sadržaj i sl.)
  • Stranice na društvenim mrežama
  • Baze korisnika (e-mail marketing liste, lista prijašnjih klijenata i sl.)

Kao što možete zamisliti, ovaj popis je samo dio svog potencijala. Većina alata za digitalni marketing spada u jednu od ovih kategorija, no pametni marketingaši stalno smišljaju nove načine, tako da lista konstano raste.

Strategije za digitalni marketing

Naša lista za digitalni marketing također stalno evolvira, ali Vam ipak iznosimo neke od strategija koje većina poduzeća koristi:

Pay-per-click marketing

Plati-po-kliku (PPC) marketing je široki pojam koji obuhvaća sve metode digitalnog marketinga gdje plaćate kada korisnik stisne na Vaš oglas. Google AdWords je npr. forma PPC marketinga zvana “plaćeni pretraživački marketing”. Facebook oglasi su druga sorta PPC marketinga zvana “plaćeni oglasi na društvenim mrežama”.

Plaćeni oglasi na tražilicama
Google, Bing i Yahoo Vam dozvoljavaju da se oglašavate na njihovoj prvoj stranici rezultata pretraživanja. Plaćeni oglasi na tražilicama su jedan od najboljih načina da doprete do potencijalnih klijenata koji pretražuju interneta za uslugama ili robom koju vi nudite. Već smo pisali o prednostima Google Adwords kampanja.

Optimizacija za tražilice (SEO)
Ako ne želite plaćati kako bi bili prikazani na prvoj stranici rezultata pretraga, možete probati s optimizacijom za tražilice. Cilj je pozicionirati stranice ili blog objave na tražilicama organski. Ne morate plaćati za svaki klik, no rangiranje Vaše web stranice za top pozicije u rezultatima pretraživanja može potrajati.

Plaćeni oglasi na društvenim mrežama
Većina društvenih mreža poput Facebook-a, Instagram-a, Twitter-a, LinkedIn-a i Pinterest-a omogućava Vam oglašavanje na svojoj platformi. Plaćeni oglasi na društveni mrežama su izvrstan alat za stvaranje svijesti o poduzeću među publikom koja nije ni svjesna da Vi i Vaše usluge postoje.

Marketing kroz društvene mreže
Kao i SEO, marketing kroz društvene mreže je besplatan, organski način za koristiti društvene mreže poput Facebook-a i Instagram-a u svrhe reklamiranja poduzeća. I baš kao i SEO, organski marketing na društvenim mrežama je besplatan, ali plaćate vremenom pošto je zahtjevniji i dugoročniji. Naravno, nagrade mogu biti utoliko veće.

Optimizacija stope konverzija
Optimizacija stope konverzija je umijeće poboljšanja korisničkog doživljaja.Često poduzeća koriste ovu metodu kako bi povećali konverziju već postojećeg prometa za svoju web stranicu.

Marketing sadržaja
Eng. content marketing je široki pojam digitalnog marketinga. Marketing sadržaja uključuje sve pothvate u digitalnom marketingu koji koriste neku vrstu sadržaja (blog objave, infografike, video, eknjige i sl.) kako bi izgradili svijest o poduzeću ili potaknuli ljude na djelovanje.

E-mail marketing
E-mail marketing je najstarija metoda digitalnog marketinga. Većina marketingaša u digitalnom svijetu koristi e-mail marketing kako bi ponudili posebne ponude, istaknuli određeni sadržaj (često u skladu s marketingom sadržaja) ili promovirali neki događaj.

Posredovni marketing
Eng. affiliate marketing je plaćanje individua (osoba ili poduzeće) da promoviraju Vaše usluge i robe na svojoj web stranici.
Kao što možete vidjeti na popisu iznad, mnogo je načina na koje možete promovirati svoje poduzeće na internetu, što je razlog zašto mnoga poduzeća potraže pomoć agencije u menadžiranju njihove kampanje za digitalni marketing. Drugi zaposle marketing stručnjaka ili ekipu kako bi odradili svoje marketing potrebe.

Da li digitalni marketing djeluje?

Digitalni marketing je odličan izbor za svako poduzeće. Mi u Labirint Marketing-u preporučujemo neku vrstu online kampanja svim vrstama poduzeća s kojima surađujemo. To je prava ljepota online marketinga. Ako znate što ciljate, možete koristiti digitalni marketing da dosegnete bilo koga, bilo gdje.

B2B ili B2C?
Određena vrsta poslovanja će prosperirati više od pojedinih sorti digitalnog marketinga. B2B (business too business) poduzeća većinom imaju veće marže na usluge ili robu koju nude nego B2C (business to customer) poduzeća. Sukladno tome su pristupi različiti i tako je B2C strategija često kratkoročne prirode, a B2B dugoročnija i zahtijeva često sofisticiraniji pristup.

Prije nego što krenete, budite sigurni da ste odgovorili na ova 4 važna pitanja:

1. Koji Vam je cilj? (zarada, doseg i sl.)
2. Kome reklamirate? (tko je Vaša publika?)
3. Koliko su Vaši klijenti vrijedni?
4. Koliko morate potrošiti da bi dosegnuli svoje ciljeve?

Zaključak

Digitalni marketing je marketing budućnosti. Uz brojne prednosti, možete i pratiti rezultate svojih napora s iznimnom preciznošću, što znači da je jednostavno identificirati strategije koje stvaraju profitabilne rezultate.
Ako Vas je kojim slučajem ovaj članak potaknuo da se aktivirate u svijetu digitalnog marketinga, slobodno nas kontaktirajte ako Vam trebaju savjeti oko ispravnog pristupa i strategije. Obožavam pomoći poduzećima u rastu pomoću digitalnog marketinga!