Mi u Labirint Marketing-u mislimo da su društvene mreže izrazito bitne. Sumnjamo da bi se netko raspravljao o tome s nama. No, često ljudima nije jasno koju društvenu mrežu trebaju odabrati kao poduzeće ili individualac. Društvene mreže nisu samo neki prolazni trend. Postale su dio globalnog online doživljaja. Nije tu samo Facebook. Morate biti sigurni koju društvenu mrežu odabrati za Vaše prilike, te koji je najbolji način pristupa objavama, budžetu i sl.

Što čini društvene mreže vrijednima?

Sama činjenica da imate pratitelje, ne znači da imate i publiku. The Next Web je izvijestio kako je između 67 i 137 milijuna Facebook profila lažno. To što imate pratitelje, ne znači da su pravi ljudi iza ekrana. Ako kupujete pratitelje, gotovo je zagarantirano da kupujete pratitelje s lažnim profilima. Možda lijepo izgledaju brojevi, ali malo toga postižu u marketinške svrhe.

Korisnik mora biti aktivan na društvenoj mreži kako biste Vi mogli imati korist od njega. Od ukupno 1 bilijun registriranih korisnika Google-a, njih oko 35% je aktivno na mjesečnoj bazi. Twitter od svojih 645 milijuna registriranih korisnika ima još manji postotak aktivnih korisnika. Ono što je bitno, je da ljudi ne koriste društvene mreže samo za druženje, već i pretragu.

Svake minute ljudi obave milijun pretraga na Facebook-u i Twitter-u. Ako ste aktivni na tim društvenim mrežama, onda imate priliku se pojaviti u rezultatima tim pretraga. Jedna on novijih metoda reklamiranja preko društvenih mreža je influencer marketing.

Facebook

Facebook ima preko 2 milijuna korisnika, najviše od svih društvenih mreža. Postao je dio virtualnog doživljaja diljem svijeta. Gotovo polovica Facebook korisnika koristi Facebook na dnevnoj bazi. Kada posjete Facebook, potroše u prosjeku 18 minuta. Ovi korisnici ne pregledavaju samo profile drugih korisnika. Svaki korisnik je u prosjeku povezan s 80 stranica, grupa ili događaja. Tu nastupaju Vaše marketinške sposobnosti.
Slike čine 93% objava s najviše interakcije od korisnika.

Twitter

Objave na Twitter-u su ograničene na 140 slova po jednoj objavi. To čini Twitter društvenom mrežom za brzinsko informiranje o traženim temama, događajima ili javnim osobama. Prosječni korisnik ima 208 pratitelja, 307 tweet-ova i potroši u prosjeku 170 minuta na Twitter-u svaki dan. Oko polovica korisnika koristi Twitter svaki dan, dok 29% korisnika koristi Twitter više puta dnevno. Twitter nije kanal za prodaju koliko je platforma za lojalnost brendu. Npr. 85% Twitter korisnika “osjeća se povezanije” s poduzećem nakon što ga prate na Twitteru.

LinkedIn

Svake sekunde, dvoje ljudi se pridruži LinkedIn-u. S trenutno preko 270 milijuna korisnika, LinkedIn je postao pravo marketinško oruđe. LinkedIn je primarno platforma za B2B povezivanje, ne B2C. Većina korisnika su profesionalci u svojim strukama. Omogućuje izradu persfonalizirane stranice kako za individulace tako i za poduzeća. Primarna svrha mu je povezivanje ljudi u poslovnom svijetu. LinkedIn je transformirao tržište rada podizući razinu transparentnosti u informacijama dostupnim ljudima u potrazi za poslom i ljudima u potrazi za radnom snagom. Idealan je kanal za poduzeća koja traže B2B suradnju i kompetentne ljude sa specifičnim radnim iskustvom i znanjem.

Pinterest

Prema nedavnom istraživanju, Pinterest je postao popularnija platforma za dijeljenje sadržaja od e-maila.  Pinterest ima najveći promet po kliku od svih društvenih mreža za dijeljenje sadržaja. Vizalno je sličan Instagramu, te omogućuje dijeljenje slika uz razliku da su sve objave javne i svima vidljive, neovisno o tome da li ste prijatelji s određenim osobama ili ne. Pin-ovi čine kolekcije slikovnog sadržaja većinom nevezanog za osobni život kao na drugim platformama. Tako je Pinterest idealno oružje za dizajnere, arhitekte, kipare, slikare i sl. radnje.

Instagram

Instagram je izvrstan alat za promociju individualaca, poduzeća i udruga. Jedan od jednostavnih postupaka za dobivanje više pratitelja je komentiranje na tuđih profilima i objavama.
Objave su slike i video. S obzirom na to da je vizualni sadržaj na društvenim mrežama najpopularniji, ne čudi izrazita popularnost ove društvene mreže. Većina vrsta poslovanja se može uz malo truda kvalitetno oglašavati na Instagram-u.

YouTube

YouTube je druga najveća tražilica na svijetu. Kako sve veći broj gledatelja sve više vremena provodi na YouTube-u umjesto gledajući TV, tako se otvaraju nove mogućnosti za marketing.
Zahvaljujući ogromnom broju gledatelja, od sada imate priliku napravi video reklamu i pozicionirati je pred masivnu publiku za mali dio budžeta koji biste morali izdvojiti za TV reklamu. Ne samo to, već imate i puno bolji uvid u potrošnju budžeta i efikasnost kampanje.

Reddit

Reddit je u osnovi stranica s vijestima. No, društvena mreža s vijestima. Korisnici izglasavaju najzanimljivije objave i tako se stvara prirodni zid objava s najviše glasova. Reddit je marketinški kanal koji može dobro funkcionirati za određena poslovanja. Ima npr. najveći postotak korisnika koji čitaju vijesti.
S bezbrojnim Subreddit-ima koji se tiču svake zamislive teme, cilj je pozicionirati se u nišu gdje ćete naći korisnike koji su strastveni prema onome što Vi radite.

Zaključak

Svako poslovanje je unikatno. Stoga prije donošenja odluke trebate pomno istražiti benefite od prisutnosti na određenim društvenim mrežama za Vaše poduzeće. Možda saznate da je za Vaše konkretno poslovanje ROI nula i da nema smisla stvarati prisutnost na pojedinim društvenim mrežama. No, možda i pronađete svoje mjesto i otvorite novi kanal prodaje i povećate svoj promet jednostavnim koracima. Primarno je identificirati publiku i gdje se ona nalazi. Potom se testiraju kanali prodaje i dobivaju određeni uvidi u isplativost kampanje. Može biti vrijedno Vašeg vremena.