Nova ste firma? Tek ste započeli s poslovanjem? Ovaj članak je upravo za Vas. Svako poduzeće ili obrt nakon otvaranja treba poduzimati korake prema preuzimanju što većeg tržišnog kolača. Početak je uvijek težak. Tako je i ako ste novopečeni mali poduzetnik. Kako bi uspješno komunicirali s potencijalnim klijentima, morate imati prikladno izrađene promotivne materijale. U ovom članku ćemo pretpostaviti da ste taj korak već odradili.

Roba ili usluga ili oboje?

S obzirom na vrstu usluga i robe koje nudite tržištu, ovisit će Vaš pristup tržištu. Ako nudite određenu robu (prehrambeni proizvod, fitnes proizvod, građevinski materijal i sl.), bitno ćete drukčije pristupati nego ako nudite određeni oblik usluge (zubarske ordinacije, postolar, odvjetnički ured i sl.). Ljudi često kupuju robu stihijski, ali također se ovisno o robi, znaju prije kupovine podrobno informirati o ponudi na tržištu. Potrebno je poznavati korake koje korisnik poduzima prije odluke o kupovini i pokušati biti prisutan tijekom svakog od tih koraka. Ljudi koji traže usluge i robe većinu vremena žele isti tren obaviti željenu transakciju, stoga je potrebno imati snažnu online prisutnost kako bi u svakom trenu mogli zadovoljiti potrebe klijenta.

Bitno je i da li poslujete u fizičkoj poslovnici ili imate online trgovinu. U prvom slučaju ćete se truditi povećati dolazak u fizičke prostorije često i fizičkim materijalom (letci, plakat i sl.), dok se u drugom slučaju u potpunosti možete fokusirati na online marketing (Google, Facebook kampanje i sl.). Uložena sredstva i povrat istih je svakako lakše analizirati u online marketing kampanjama. Upravo sada je vrijeme kada možete izgraditi jaku online prisutnost i time učvrstiti svoju poziciju kao autoriteta za svoju branšu.

Publika

Sljedeće je ciljana publika. Morate poznavati demografske, geografske i društvene karakteristike Vaše publike. Gdje Vaša publika obitava u realnom i virtualnom svijetu? Što Vašu publiku čini specifičnom? Što Vam je publika šire definirana, to ćete imati veće troškove dosega svih ljudi. To može imati negativne, ali i pozitivne utjecaje. Ako znate točnu demografsku i društvenu sliku svoje publike, to može značiti efikasniji pristup tržištu, a time i uštedu za Vaš budžet. Tako ako pre široko zahvatite možete dosezati ljude koji ne žele Vaš proizvod ili usluge, ili ako pre usko ciljate možete izostaviti dio neodlučne publike.

Testiranje kanala

Kada ste zaključili što i kome želite prodavati, vrijeme je za odabir prikladnog prodajnog kanala. Mogućnosti su brojne. Odabir u većini slučajeva ovisi o veličini budžeta koji ste odvojili za marketinške aktivnosti. Ne smijemo gubiti iz vida da je svrha marketinga prodaja i time povećanje prihoda poduzeća. Kvalitetni marketing bi trebao biti podržan statistikom. Bitno je dobro se pozicionirati. Nećete prodavati ženske čarape mušakrcima (a možda nekad upravo i hoćete). Pro odabiru kanala  obratite pozornost na to da se Vaša publika nalazi na njemu.

Kako na kraju naći prvi posao ili klijenta? Nakon što ste izradili marketinški plan za pristup tržištu, vrijeme je da isprobate svoje teorije. Postavite plakate, predajte oglase, izradite kampanje, izgradite online prisutnost, postavite Google AdWords kampanju ili pokrenite drugu aktivnost za koju ste odlučili da je prikladna Vašem poslovanju i ako ste većinu stvari prikladno posložili, ne bi trebalo proći puno vremena do prvog poziva ili upita za Vašu uslugu ili robu.