Većina poduzetnika nema dovoljno vremena kako bi se mogli kvalitetno posvetiti marketinškim zadacima. Stoga često traže pomoć izvan vlastitog poduzeća, u obliku marketinške agencije, pr agencije, firme za marketing ili slično. Koja je uopće razlika? No još bitnije, koji je pravi odabir za mikro, malog, srednjeg i velikog poduzetnika? Tu smo da odgovorimo na to pitanje.

Individualni pristup

Svako poduzeće je unikatno i time ima unikatne potrebe za marketingom. Nema rješenja koje odgovara svima. Prvenstveno treba sagledati marketinške potrebe vlastitog poduzeća s obzirom na: vrstu robe ili usluge koju nudite, sezonalnost poslovanja, geografsku i demografsku publiku, veličina asortimana/inventara, marketinški budžet te povrat od marketinških kampanja. Jednom kad ste sagledali potrebe svog poduzeća spram veličine navedenih atributa usluga/roba i potrebe za prodajom istih, spremni ste izvagati dobiti i gubitke odabira određenih marketinških agencija.

Svaka marketinška agencija se sastoji od ljudi. Ljudi su ti koji Vam nose vrijednost. Jednostavno je zakupiti reklamni prostor, no tko zna privući pažnju na Vama poželjan način? Pitanje na koje teško možete odgovoriti pregledavajući web stranice raznih marketing agencija. Pristup postaje subjektivan u tom slučaju.

Možemo biti objektivni naspram veličine poduzeća. Osnovna logika je da mikro i mala poduzeća surađuju s malim marketing agencijama. Male marketing agencije imaju više vremena se posvetiti Vašim specifičnim potrebama i vjerojatnije je da nemaju već klijente koji su Vaša direktna ili indirektna konkurencija.

Najveća vrijednost za najmanji budžet

Drugo je transparentnost. Pitajte za brojeve, cijene reklama za AdWords, izrada Banner-a, oglasa za Facebook, vođenje društvenih mreža i sl. Želite se informirati o cijeni kako ne bi preplatili uslugu koja nije na razini. Što više brojeva imate to objektivniji možete biti. Veličina potencijalnog tržišta, broj zaposlenika u agenciji. Koliko, kada, kako? Potencijalne strategije. Ideje. Sve to možete saznati iz jednog upita i ujedno vidjeti koliko su komunikativni, pristupačni, susretljivi i ljudi od riječi.

Svaka marketing agencija će imati unikatan pristup naplati svoje usluge, pošto je ipak zakon slobodnog tržišta i nije kao kod npr. odvjetnika gdje (nažalost) postoje preodređene tarife diktirane od centralnog tijela. Tako npr. (link):

  • neke marketinške agencije naplaćuju početno namještanje kampanje neke ne
  • neke naplaćuju postotak od budžeta za npr. AdWords kampanju neke fiksni iznos
  • određene marketing agencije će odrađivati posao unutar poduzeća, a druge će out-source-ati posao itd.

U slučaju da ste mikro ili malo poduzeće, mala marketinška agencija bi bila pravi izbor za Vašu borbu za tržišnim kolačem. Cijene su konkurentnije, posvećenost naglašenija i dobivate osobni odnos. Velike marketing agencije su podijeljene u odjele koji se bave određenim dijelovima kampanja i često klijentima slabije platežne moći izrađuju standardizirane strategije i pristupe tržištu koji nisu temeljeni na istraživanju, te mogu, ali najčešće nemaju efekta na prodaju već samo na povećanje marketinškog budžeta. Stoga budite izbirljivi pri odabiru partnera za marketing, jer on Vam može mnogostruko olakšati Vaše poslovanje ili Vaš novčanik. Sve ovisi o Vašem izboru. Sretno.