Već ste sigurno čuli za korištenje terminologije influencer (eng. netko tko utječe na ljude), zar ne? Ono što je specifično kod influencera je to što je potvrda njihove vrijednosti su njihovi pratitelji. Influenceri stvaraju sadržaj koji je u skladu s željama i potrebama njihove publike. Zato ih pratitelji vole i
identificiraju se s njima. Pratioci najčešće obraćaju pažnju na ono što influenceri promoviraju te su skloni i sami poželjeti proizvod ili uslugu koju oglašavaju. Nešto što oni simpatiziraju povećava mogućnost da će se i njihovim pratiteljima svidjeti budući da su se često pozicionirali kao stručnjaci u određenoj niši i došli do velikog broja pratitelja koji ih svakodnevno upravo radi toga i prate. Većina influencera promovira nešto iza čega osobno stoji. U današnje vrijeme kupci najviše vjeruju preporuci i “običnim ljudima”. Influencer nije samo poznata osoba već baš naprotiv. Influencer može biti “obična” djevojka ili dečko iz susjedstva koji ima izgrađenu bazu followera, odnosno ljudi koji mu vjeruju.

influencer = povjerenje

Influencer marketing olakšava prepoznavanje ciljne skupine

Pogrešno targetiranje može vas koštati novaca i živaca, a targetiranje je baš ono u čemu mnogi marketingaši najviše griješe. Tko je moja ciljana publika? Kako je točno odrediti? Koga sve izabrati? Broj pratitelja nije presudan faktor pametne odluke za odabir pravog influencera. Neke kampanje micro influencera su puno učinkovitije u odnosu na one s macro-influencerima i ostvaruju čak do 60 posto veću interakciju s publikom. Makro influenceri ili oni koji imaju velik broj pratitelja poput glumaca, pjevača i slično, predstavljaju toliko široku publiku da Vaš oglas možda ne dođe do ljudi koji su spremni kupiti vaš proizvod. U tom slučaju je ulaganje u kreiranje oglasa nepovratno izgubljeno. Kod odabira idealnog influencera pozornost se treba obratiti na način i učestalosti interakcije s pratiocima i povratnu informaciju samih pratitelja. Influenceri provode puno vremena u izgradnji odnosa sa svojom publikom i razvijanju međusobnog povjerenja. Povezanost pratitelja s influencerom je jednako vrijedno usmenoj komunikaciji između ljudi koji si međusobno vjeruju.

Kada je korištenje influencera prednost?

Influenceri su dobar odabir ako je cilj brenda povećati doseg pri pokretanju novog proizvoda, odraditi kampanju za sezonsku promociju ili kreirati kampanju podizanja svijesti o samom brendu. Korištenje influencera je izvrstan potez kako bi se Vaš proizvod ili usluga predstavili kao nešto što
simpatizira netko značajan u svijetu društvenih mreža. Prednost imaju društveno i ekološki osvještene kampanje. Svi vole dobar razlog za sudjelovanje.

Problem na koji nećete naići pri odabiru influencer marketinga je popularnost adblock softvera . Jedan od popularnih načina za izbjegavanje oglasa u ovom slučaju je u potpunosti bespomoćan budući da influencer direktno pristupa publici. Iako je cijena influencera individualna ona ipak može biti jeftinija od standardnog načina reklamiranja, a može postići visok rast vaše kampanje upravo radi izdvajanja Vašeg brenda od ostalih. Influenceri imaju moć direktnog utjecaja na publiku pri fazi razmatranja, stvaraju mišljenja i uvelike utječu na odluku o kupnji.
Dobar influencer koji zna kako profesionalno surađivati s brendom, a usput na ležeran i zabavan način predstaviti (i prodati) proizvod svojim pratiteljima, investicija je s kojom se rijetko može pogriješiti i s kojom možete riješiti većinu trenutno aktualnih marketinških problema.