Na engleskom “Page Speed” je pojam koji označava brzinu učitavanja Vaše web stranice na web preglednicima (Chrome, Internet Explorer, Safari i sl.). U slobodnom prijevodu znači brzina stranice. Možete provjeriti brzinu Vaše web stranice na Google’s PageSpeed Insights.  Koji su faktori koji utječu na brzinu web stranice? Nastavite čitati i ubrzo ćete saznati.

Najbolja SEO praksa

Pošto smo Vas upoznali sa SEO osnovama, vrijeme je da nadograđujemo znanje. Google je obznanio da je brzina učitavanja web stranice jedan od faktora koji utječe na rangiranje stranice u rezultatima pretraga. Sporije učitavanje može negativno utjecati na indeksiranje Vaše web stranice. Također, sporo učitavanje ostavlja negativan dojam za korisnika. Spore stranice imaju uobičajeno viši Bounce rate (postotak ljudi koji posjete samo jednu podstranicu na Vašoj web stranici) i posjetitelji u prosjeku provedu manje vremena na web stranici. Duže vrijeme učitavanja također negativno utječe na konverzije.

Evo nekoliko savjeta kako ubrzati web stranicu:

Omogućite kompresiju

Koristite Gzip, softwersko rješenje koje umanjuje HTML, CSS i JavaScript datoteke veće od 150 bita. Omogućujete ga na serverskoj strani, pa je najbolje da kontaktirate svog hosting pružatelja i upitate da Vam namjesti Gzip kompresiju.

Minimizirajte CSS, JavaScript i HTML

Optimizirajući Vaš kod (uklanjanje razmaka, zareza i drugih nepotrebnih znakova), možete značajno ubrzati svoju web stranicu. Također uklonite komentare uz kod, formatiranje i kod koji se ne koristi pri učitavanju određenih podstranica. Google preporučuje korištenje CSSNano i UglifyJS.

Smanjite broj preusmjeravanja

Svaki put kada jedna stranica preusmjeri na drugu web stranicu, Vaš korisnik se suočava s dodatnim čekanjem na HTTP zahtjev-odgovor ciklus da završi. Npr. ako Vaše preusmjeravanje za mobilnu verziju web stranice izgleda ovako: “primjer.hr ->www.primjer.hr -> m.primjer.hr -> m.primjer.hr/naslovna”, dva preusmjerenja su bespotrebna i usporavaju učitavanje Vaše web stranice.

Iskoristite predmemoriranje preglednika

Preglednici predmemoriraju brojne informacije (slike, JavaScript datoteke, CSS i sl.), tako da kada se posjetitelj vrati na Vašu web stranicu, preglednik ne mora učitavati cijelu stranicu iz početka. Možete koristi alat kao CacheChecker da vidite ako već imate datum isteka predmemoriranja u preglednicima (caching eng.). Potom postavite istek predmemorije na Vama željeno vrijeme. Ako ste stranica koja svoj dizajn ne mijenja često, jedna godina je prikladni vremenski period. Google ima više informacija o koristima “caching-a” tj. predmemoriranja u pregledniku.

Poboljšajte vrijeme za odgovor od servera

Koliko vremena serveru Vašeg hosting pružatelja treba da odgovori na zahtjev ovisi o količini prometa koji primate, resursi koje pojedinačna stranica koristi, software-u koji koristi Vaš server i hosting rješenja koje koristite. Kako bi ubrzali odgovor servera, potražite usko grlo kao spore baze podataka, usporeno preusmjeravanje ili nedostatak memorije i adekvatno ih riješite. Optimalno vrijeme za odgovor servera je ispod 200ms, a možete ga provjeriti alatom poput Bitcacha. Postoje određeni dodaci koji se mogu instalirati na WordPress sustav koji automatski optimiziraju baze poput Autoptimize. Nedostatke memorije možete riješiti kontaktiranjem hosting pružatelja i zatražiti veći hosting paket. Problemi s preusmjeravanjem se rješavaju optimizacijom linkova, tako da se minimalnim brojem preusmjerenja dođe do željene web stranice.

Optimizirajte slike

Potrudite se da Vaše slike nisu veće nego što trebaju biti, da su u ispravnom formatu (PNG format je generalno za grafike s manje od 16 boja, dok je JPEG generalno bolji za fotografije) i da su kompresirane za internet. Možete koristiti CSS sprites kako bi ubrzali učitavanje web stranice, tako što ćete smanjiti broj HTTP zahtjeva. U WordPress sustavu postoje dodaci poput Smush koji do određene razine vrše kompresiju i omogućuju formatiranje u željene veličine.