Kao što većina Vas već zna, AdWords je najveća Google-ova platforma za oglašavanje na tražilicama.

Ono što je bitno uočiti je kako je AdWords sustav trenutno relativno slabo u uporabi od strane domaćih poduzeća, pogotovo u usporedbi sa zapadnim svijetom. Prosječna cijena klika u Hrvatskoj 2017. godine je bila za 63% niža nego u SAD-u, a čak 95% niža u susjednoj Srbiji. Tako postoji veliki potencijal za AdWords oglašavanje, ali i na Google Display Network-u (AdSense).

Što to znači za mene?

Ovisno o tome da li Vam je cilj povećati prodaju ili svijest o Vašem brendu, tako možete odabrati prikladni alat za digitalno oglašavanje. AdWords oglašavanje je bolje za povećati prodaju, a AdSense za podizanje svijesti; uz praćenje troškova i ostvarenih rezultata. 2017. godine 46% korisnika interneta u Hrvatskoj kupovalo je robu online. I ta brojka je u porastu iz godine u godinu. Velika je to prilika za trgovce svih vrsta.

AdWords oglašavanje funkcionira tako da odabirete “ključne riječi” – pojmove koje ljudi upisuju na tražilicu Google (i njihove partnere). Za odabrane ključne riječi licitirate automatski kako bi Vaš oglas bio prikazan na vrhu stranice rezultata pretraživanja. Kako je AdWords još u začetku, tako možete bez velike konkurencije licitirati za ključne riječi prikladne Vašem poslovanju.

adwrods oglašavanje

 

AdSense je drukčiji od AdWords-a u tome što oglasi mogu biti pored teksta kao u AdWords oglašavanju, slike i video snimke. Oglasi u AdSense sustavu se prikazuju na web stranicama diljem interneta kao baneri, poveznica na članak ili video reklama na YouTube-u.

adsense oglas

 

Google Analytics

Kad jednom postavite željenu kampanju (AdWords, AdSense ili oboje), vrijeme je da postavite Google Analytics kako bi učinkovitije mogli pratiti rezultate. Samo postavite potrebne tag-ove (komadići koda) na željene podstranice i statistika se sama stvara. Nažalost trenutno u Hrvatskoj nije moguće pratiti konverzije (prodaje) preko telefonskih poziva. Google pruža tu opciju samo određenim zemljama, među kojima nije Hrvatska. Stoga mi predlažemo poduzetnicima koji žele točno znati koje su pozive dobili preko AdWords oglašavanja postavljanje posebnog broja koji će se koristiti samo za te oglase.

O čemu ovisi cijena klika?

Cijena klika na oglas se formira na temelju više faktora. Među najbitnijima su: konkurencija na Vašem području, koliko je relevantan Vaš oglas za pretragu i vjerojatnost da će klik na Vaš oglas nakon pretrage voditi prodaji. Logično je da je za ključne riječi češće uporabe kao “TV” ili “laptop” veća konkurencija npr. Ako ste u manjem gradu također je veća vjerojatnost da se još nitko nije oglasio za uslugu koju nudite na Vašem području. Relevantnost Vašeg oglasa s pretragom korisnika se zove eng. quality score. On se povećava ciljanim pisanjem tekstova vezanih uz ključne riječi pretrage.

Pojmovi dugih repova

Postoje eng. long-tail keyword, duži pojmovi sastavljeni od više riječi na koje se mali broj ljudi fokusira, a zbrojno mogu nositi puno prometa i nekad mogu biti isplativiji nego manje deskriptivne riječi. Primjer long-tail keyworda bi bio “Samsung TV 50 incha”. Taj pojam bi zasigurno imao manje pretraga od pojma tj. riječi “TV”, ali kad bi netko tražio, a Vi nudite baš tako nešto, veća je vjerojatnost da će doći do konverzije ako korisnik vidi oglas. Korisnik koji upisuje konkretnije pretrage već zna što želi i veća je vjerojatnost da je bliže donošenju odluke o kupovini nego kada tek kreće s istraživanjem o proizvodu i upisuje široki pojam odnosno riječ u ovom slučaju kao “TV”.

Primjer iz prakse

Evo nekoliko ključnih riječi (pojmova pretraga) za koje je slaba ili nikakva konkurencija:

  1. “Sanjarica” 1-10 tisuća pretraga mjesečno
  2. “Čestitke za Božić” 100-1000 pretraga mjesečno
  3. “NK Istra” i “NK Rijeka” po 1-10 tisuća pretraga mjesečno
  4. “Index” i “24 sata” koštaju 0.15kn po kliku, a imaju  po 100 tisuća do 1 milijun pretraga mjesečno

I što sada?

Vjerojatno se pitate kao i na početku, što sada s tim ključnim riječima? Idemo redom:

  1. Idealna ključna riječ za nekoga tko prodaje knjigu o snovima, vlasnika web stranice o snovima i sl. Prava prilika za stvoriti interes oko proizvoda ili usluge vezane uz snove za skromni budžet.
  2. Idealna ključna riječ za svih koji se bave printanjem i izradom čestitki. Prilika i za nove poduzetnike da u suradnji s tiskarom nude čestitke online
  3. Ako želite biti glavni informator o klubovima u Hrvatskoj nogometnoj ligi, ovo je Vaš trenutak. Samo s nazivima klubova kao ključne riječi ćete imati dovoljno prometa na web stranici da brzo možete testirati svoje poslovne planove na ljudima koji se zanimaju baš za ono što Vi nudite.
  4. Imate web portal? Slaba je posjećenost? Posudite ljude koji već ionako traže vijesti. Nekad je najteže steći prepoznatljivost, a Google AdWords oglašavanje Vam može u tome pomoći.

AdWords oglašavanje – Dnevnik Hr

Dobar primjer loše prakse su već navedene ključne riječi “24 sata” i “jutarnji” u usporedbi s “index”. Kao što možete vidjeti na slici ispod, cijena klika za tu ključnu riječ je mnogostruko veća nego za portal 24sata ili Jutarnji List. Zašto je to tako?

 

adwords oglašavanje primjer

Moguće je da je netko konkurirao za njihov pojam “index”, pošto je index općenita riječ korištena u svakodnevnom govoru. No, ako to radi ekipa koja stoji iza marketinga za Index.hr, to je zbilja loše. Pošto je broj pretraga za 24 sata” i “jutarnji” skupa duplo veći nego za “index”, isplativije bi za Index.hr bilo oglašavati se na ključnim riječima za njihove konkurente u vijestima. Pogotovo jer ljudi koji upisuju “index” u tražilicu već znaju za tu  web stranicu (posjećuju ju već) i neće vjerojatno odustati od posjećivanja jer nije bila prvi rezultata u pretragama. Dok ako bi se oglašavali za ključne riječi “24 sata” i “jutarnji”  (pojmovi koje upisuju korisnici kako bi pronašli konkurentske portale – 24sata i Jutarnji List) bi uštedili novca i bili u prilici privuči čitatelje koji posjećuju “24 sata” ili “jutarnji”.

 

AdWords oglašavanje zajedno s AdSense sustavom ubrzo postaje jedinstveni sustav pod nazivom Google Ads. Promjene će stupiti na snagu u siječnju 2019. godine.

Mi u Labirint Marketingu smo položili potrebne Google certifikate i raspolažemo potrebnim znanjem za izradu i vođenje AdWords i AdSense kampanja. Pročitajte više o uslugama digitalnog marketinga koje nudimo ili nam pošaljite upit.